A map of collective pedagogical content knowledge as a basis for studying the development of biology teachers’ personal PCK of evolution

Claudia Vergara, Arlette Bassaber, Paola Núñez Nieto, Beatriz Becerra, Harold Hurtado, David Santibáñez & Hernán Cofré

Understanding of Nature of Science (NOS) in pre-service teachers with different science content knowledge, before and after an intervention

Martina Valencia Narbona, Paola Núñez Nieto & Hernán Cofré Mardones

PRESERVICE SCIENCE TEACHERS EDUCATION AROUND THE GLOBE Trends, Challenges, and Future Directions 

Hernán Cofré , Claudia Vergara , David Santibáñez , and José Pavez

Pre‑Service Science Teachers’ Scientifc Reasoning Competencies: Analysing the Impact of Contributing Factors

Moritz Krell, Samia Khan, Claudia Vergara, Hernán Cofré, Sabrin, Mathesius, Dirk Krüger

Science Teacher Education in South America: The Case
of Argentina, Colombia and Chile

Hernán Cofré • Corina González-Weil • Claudia Vergara • David Santibáñez • Germán Ahumada • Melina Furman • María E. Podesta • Johanna Camacho • Rómulo Gallego • Royman Pérez

 

 

Cómo mejorar la enseñanza de las ciencias en Chile Perspectivas internacionales y desafíos nacionales

Editor: Hernán Cofré Mardones 

 

 

Future Challenges of science education in Chile

Hernán Cofré, Claudia Vergara, Javier Jiménez, David Santibáñez, Johanna Camacho, Alberto Galaz

La educación Científica en Chile: Debilidades de la enseñanza y futuros desafíos de la educación de profesores de ciencia*

Hernán Cofré, Johanna Camacho, Alberto Galaz, Javier Jiménez, David Santibáñez y Claudia Vergara