Capítulo 19 del libro Handbook of Research on Science, 2023. EducationTEACHING BIOLOGY. What Research Says

Hernán Cofré, Claudia Vergara, David Santibáñez, Paola Núñez, and William McComas

Developing an Instrument to Assess Pedagogical Content
Knowledge for Evolution

Beatriz Becerra, Paola Núñez, Claudia Vergara, David Santibáñez, Dirk Krüger, Hernán Cofré

Inquiry-Based Activities for Teaching about Natural Selection: Dog Evolution & the Secret Ingredient of an Amazing Experiment

Paola Núñez, Pablo Castillo, Claudia Hinojosa, Carolina Parraguez, Hernán Cofré

Describing changes in student thinking about evolution in response to instruction: the case of a group of Chilean ninth-grade students

Carolina Parraguez, Paola Núñez, Dirk Krüger & Hernán Cofré

The effect of teaching the nature of science on students’ acceptance and understanding of evolution: myth or reality?

Hernán L. Cofré, David P. Santibáñez, Juan P. Jiménez, Angel Spotorno,
Francisca Carmona, Kasandra Navarrete & Claudia A. Vergara

Efecto (¿o no?) de la inclusión de naturaleza de la ciencia en una secuencia para el aprendizaje y la aceptación de la teoría de la evolución

Lilian Moreno, Katherine Zuñiga, Hernán Cofré, Cristian Merino

2

Una actividad para enseñar selección natural incluyendo la historia de la ciencia: el legado de Dobzhansky llega a la sala de clases

Hernán Cofré Mardones, Paola Núñez Nieto, Beatriz Becerra Olguín, Lorena Barraza

3

Una primera aproximación a la comprensión que tienen estudiantes universitarios en Chile de la Teoría de la Evolución

Hernán L. Cofré, Claudia A. Vergara, David P. Santibáñez, Juan P. Jiméneza

4

Chilean Pre-service and In-service Teachers and
Undergraduate Students’ Understandings of
Evolutionary Theory

Hernán Cofré, Juan Jiménez, David Santibáñez & Claudia Vergara

4