Capítulo 19 del libro Handbook of Research on Science, 2023. EducationTEACHING BIOLOGY. What Research Says Hernán Cofré, Claudia Vergara, David Santibáñez, Paola Núñez, and William McComas Developing an Instrument to Assess Pedagogical ContentKnowledge for Evolution Beatriz Becerra, Paola Núñez, Claudia Vergara, David Santibáñez, Dirk Krüger, Hernán Cofré Inquiry-Based Activities for Teaching about Natural Selection: Dog Evolution & the Secret Ingredient of an Amazing Experiment Paola Núñez, Pablo Castillo, Claudia Hinojosa, Carolina Parraguez, Hernán Cofré Describing changes in student thinking about evolution in response to instruction: the case of a group of Chilean ninth-grade students Carolina Parraguez, Paola Núñez, Dirk Krüger & Hernán Cofré The effect of teaching the nature of science on students’ acceptance and understanding of evolution: myth or reality? Hernán L. Cofré, David P. Santibáñez, Juan P. Jiménez, Angel Spotorno, Francisca Carmona, Kasandra Navarrete & Claudia A. Vergara Efecto (¿o no?) de la inclusión de naturaleza de la ciencia en una secuencia para el aprendizaje y la aceptación de la teoría de la evolución Lilian Moreno, Katherine Zuñiga, Hernán Cofré, Cristian Merino Una actividad para enseñar selección natural incluyendo la historia de la ciencia: el legado de Dobzhansky llega a la sala de clases Hernán Cofré Mardones, Paola Núñez Nieto, Beatriz Becerra Olguín, Lorena Barraza Una primera aproximación a la comprensión que tienen estudiantes universitarios en Chile de la Teoría de la Evolución Hernán L. Cofré, Claudia A. Vergara, David P. Santibáñez, Juan P. Jiméneza Chilean Pre-service and In-service Teachers and Undergraduate Students’ Understandings of Evolutionary Theory Hernán Cofré, Juan Jiménez, David Santibáñez & Claudia Vergara